Negelspretten svarte til navnet

Første helga i oktober var det igjen tid for årets utgave av Negelspretten. Og været var  i samsvar med turneringens navn. Rim på bakken fra morgen av, førte til en liten halvtimes forsinkelse. Men sola varmet etter hvert både bane og de 59 spillerene. Til slutt sto Barbro Fredriksen, Mjøsen Golfklubb og Christian Kvarme, Elverum igjen som klassevinnere med hver sin nye kølle som premie.

18 kast

Det spesielle ved Negelspretten foruten tidspunktet den spilles på, er at du har et kast pr. hull som ikke teller som slag. Derfor ble det som før vist fram mange ulike kasteteknikker. Noen mer vellykkede enn andre. Da poengene var telt opp sto Barbro igjen med 46 poeng (beste dame) og Christian med 59 poeng( beste herre).

Beste kaster ved vannkanten før greenen på hull 18 var Morten Nesby , 0,98 cm fra hullet. Nærmest hullet på 17 på utslaget var Håkon Kvalen som forøvrig vant en flott håndlaget putter.

Været avgjør

Negelspretten kan ha vært årets siste turnerng. Nå vil været avgjøre hvor lenge banen holdes åpen. I fjor  rakk vi to turneringer til før det var kroken på døra. Er været med oss, kan det bli samme opplegg i år.