Rekordstort Spleiselag

Det var svært folksomt ved klubbhuset, første lørdagen i september,  da den sjuende utgaven av scramble-turneringen Spleiselaget ble arrangert. 116 deltagere fordelt på 29 lag - ny rekord! Folk koste seg på en flott dag og skaffet samtidig mange penger til klubbkassa. Her har Frode tatt bordet til hjelp for å nå ut til alle med informasjon før start.

Dette er blitt en svært populær turnering og den er viktig for klubbens økonomi. Det sier Thomas Paulsen som var en av initiativtagerne i 2013 til det som nå heter Spleiselaget. I år bidro 8 sponsorbedrifter med gaver, tjenester eller 5000 kroner hver. I tillegg betalte hver deltager 500 kroner i avgift. Mange spillere kom også fra andre klubber og de hadde greenfee i tillegg. For dette fikk alle en fin dag på golfbanen, frokost før start, pizza brakt rundt under runden og middag til slutt.

Ved siden av scramblerunden, hvor hver spiller hadde minst 4 tellende utslag, var det fem andre konkurranser underveis. Mye moro og bra steming selv om runden tok sin tid med så mange med. 11 hull hadde dobbelt-start.

Til slutt var det laget med Øyvind Holt, Magnus Norum Myrvang, Marius Sjøholt Kjølseth og Marius Norum som vant sammen med laget  hvor Simen Falck Larsen, Morten Håkon Solberg, Tord Sundeng og Kenneth Bull var med. Begge fikk 17 poeng.