Åpen range

- Dette er da fryktelig moro, mener Berit og Svein Kjellman. De var blant de aller første som slo ut da drivingrangen åpnet mandag. De første slagene tydet også på at her er det mye å glede seg til. Begge er forøvrig nyinnmeldte i Elverum Golfklubb etter at de nylig flyttet til Elverum. Nå håper de å tilbringe mye tid på banen framover.

Sportslig leder, Sivert Sende Skotvold har stor tro på at vi får nok en fin sesong med økende interesse for golf. Det tyder allerede påmeldingene til det første Veien til golf-kurset andre helga i mai på. Det er fulltegnet. De andre kursene begynner også å få deltagere.

Et annet tegn på god interesse som Sivert peker på, er at ferske medlemmer i fjor spilte mange flere runder enn tidligere år. Interessen kan tyde på mindre frafall i år blant ferske medlemmer.

Det alle spør seg om nå er når banen åpner. Daglig leder Frode Brun strekker seg til å si første halvdel av mai, men her vil været spille en avgjørende rolle.

Nytt av året er at drivingrangen skal få bedre merker i form av trevegger malt i sterke farger. De erstatter ringene og flaggene fra i fjor, og kommer i tillegg til de hvit og svarte merkene.

Det blir forøvrig en minidugnad lørdag 24. april. Da skal det rakes greener. Ta med plastrive og still opp kl 11.