Klubbmestere 2022

Denne kvartetten tok for seg av klubbmestertitler for 2022. Fra venstre Frode Brun, senior herrer. Ella Nathalie Brun, trippelmester, vant juniorklassen jenter, pluss damer matchspill og dameklassen, Pål Sønsteby,dobbeltmester, vant herreklassen  og herrer matchspill og Tore Rønning,seniorklassen herrer over 70 år.  Ella Nathalie er forøvrig klubbens første trippelmester. Eva Neskvern som vant senior damer, var ikke tilstede på premieutdelingen.

Trippelmester

Ella Nathalie Brun som bare er 16 år er et stort talent. Hun ble den første i klubbens historie til å vinne tre klasser. Nå vil hun satse videre på golf og skal begynne på golflinjen ved Hvam videregående skole i Nes på Romerike. Vi kan bare ønske henne lykke til med satsingen.

Tynn deltagelse

Daglig leder i klubben Frode Brun er ikke fornøyd med deltagelsen. Bare 14 stilte til start i herreklassen og fire i dameklassen. Som forklaringen  viser Frode til at folk blir skremt av dårlige værmeldinger. Denne helga slo de ikke til. Det var flott spillevær både lørdag og søndag. Først på tampen av søndagens premieutdeling kom noen få dråper. Kanskje flere kunne vært litt mer væroptimister i forhold til varslene.........

Dobbeltmester

Pål Sønsteby som også ble klubbmester i 2017 og 2020 ledet gjennom alle tre rundene i helga. Han startet svært godt med en 70 runde, og hadde deretter god kontroll på Frode Brun som ble nummer to. God kontroll hadde også Ella Nathalie Brun som vant dameklassen foran Malin Bjørnes Østmoen.

Pål ble forøvrig dobbeltmester siden han også vant den utsatt finalen i matchspill herrer mot Simen Heggem. Finalen måtte avbrytes midtveis  på grunn av tordenvær, men ble avsluttet noen dager senere. Før tordenværet avbrøt var stillingen jevn men da spillet ble tatt opp igjen  endte Pål som en klar vinner.